Description
Het Mondriaan Toerisme Lab is een experimentele online leeromgeving van en door studenten van het ROC Mondriaan School voor Toerisme & Recreatie te Den Haag. Er wordt geëxperimenteerd en praktische ervaring opgedaan met de werkprocessen van een online reisorganisatie.
Het Mondriaan Toerisme Lab (MTL) is een initiatief van Martin Does, docent en projectleider. Leuk om te vermelden is dat Martin Does sinds de oprichting van Crossmarx als klant in zijn vorige functie gebruik maakt van het Crossmarx platform. Het Mondriaan Toerisme Lab is vanaf het begin een co-creatie met studenten van alle opleidingen van ROC Mondriaan School voor Toerisme & Recreatie en met het werkveld als klankbord (o.a. ANVR en stagebedrijven).
Studenten maken kennis met een Content Management Systeem (CMS) en een Customer Relation Management systeem (CRM). Studenten beheren eigen webpagina’s met hun persoonlijk profiel en leren een commercieel reisaanbod online op te bouwen met teksten, beeldmateriaal en prijzen. Studenten gaan aan de slag met Google Maps. Bijzonder is dat men ook eigen E-Nieuwsbrieven leert opbouwen en samen met de docent kan verzenden aan de eigen relaties.
Met het CRM-deel wordt geleerd een eigen relatiebestand te beheren, relaties te werven, klantgegevens te verrijken en de juiste relaties als abonnee op de nieuwsbrief van de student te selecteren.
Aan het opgebouwde commercieel reisaanbod kunnen contactformulieren worden toevoegevoegd, waarbij bezoekers op de webpagina's van de student hun gegevens kunnen achterlaten. Bezoekers kunnen zich aanmelden voor de specifieke nieuwsbrief van de student, een vraag stellen of zelfs een reservering maken.
Tijdens de Covid-19 pandemie is het MTL samen met Crossmarx doorontwikkeld als Elektronische Leeromgeving met o.a. synchrone online lessen middels een koppeling met Big Blue Button, asynchrone lessen, digitaal portfolio en modules voor het zorgteam, delen van lesmateriaal en opdrachten met mogelijkheden om in te leveren en feedback te geven.